Szybciej z Torunia do Olsztyna

2016-11-29 14:22:26(ost. akt: 2016-11-30 14:10:24)

Autor zdjęcia: Marcin Zalewski

Trwa remont odcinka linii kolejowe z Poznania do Olsztyna. Na trasie Ostrowite-Biskupiec Pomorski-Jamielnik zdjęto jeden tor kolejowy.
Linia kolejowa numer 353 biegnie z Poznania do Skandawy przy granicy z Rosją. Stanowi jeden z najważniejszych łączników łączących Warmię i Mazury z zachodem kraju.

Na szlaku Ostrowite – Jamielnik Polskie Linie Kolejowe w tym momencie remontują 33 km torów i 10 obiektów inżynieryjnych na tym odcinku. Remont ma zakończyć się we wrześniu przyszłego roku. Po remoncie pociągi pasażerskie będą rozwijać prędkość do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h.

Wykonawcą robót są: Trakcja PRKil S.A oraz ZUE S.A. W tym momencie zdjęty jest tor numer 2 na całej długości remontowanego odcinka. Trwa również remont zabytkowej nastawni przy przejeździe kolejowym Drogi Wojewódzkiej 538 w Bielicach. Według zapewnień kolejarzy połączenia kolejowe nie ulegają opóźnieniom.



Czytaj e-wydanie


Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.
Swoją stronę założysz TUTAJ ".
Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor HrywnaCzytaj e-wydanie


Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Zibi #2124982 | 83.6.*.* 1 gru 2016 17:10

    W tej chwili podróż z Biskupca do Jabłonowa była o 10 minut dłuższa niż z Jabłonowa do Biskupca więc dobrze, że zaczęli od tego "wolniejszego" toru. Pewnie, że chciałoby się by pociągi jechały jak najszybciej, ale dobrze, że chociaż do 120/h będzie, bo teraz miejscami było 30-40/h. Jako mieszaniec Biskupca cieszyłbym się gdyby do Torunia pociąg dojechał w godzinę czy to będzie możliwe to się okaże. No i ta linia nie zacznie żyć jeśli nie będzie więcej pociągów. Wieczorem to już jest tragedia. Nowy tabor, nowe połączenia porządna prędkość no i remont peronów, (bo pewnie tory wymienią, ale peronów na bardziej nowoczesne to już nie - chyba, że się mylę) i pasażerowie będą wracać na kolej. pozdrowionka dla podróżujących koleją.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  2. ja #2123403 | 88.156.*.* 29 lis 2016 15:19

    Lini 353 Poznań- Skandawa proszę Pana.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Marian G. #2123501 | 37.248.*.* 29 lis 2016 18:05

    Linia kolejowa to numer 353 a nie 351

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. Michał #2123944 | 83.9.*.* 30 lis 2016 13:10

    prędkość ma być 120km/h. Co prawda jest to linia o parametrach, które pozwoliły by na jazdę ok 140 km/h bez większych inwestycji. Z kolei 160 km/h niestety wymaga przeprofilowania trasy=koszty wzrastają niebotycznie w stosunku do przywrócenia parametrów linii do 120 km/h. I jeszcze jedno- prędkość rzędu 160-200km/h na tej trasie skróci czas podróży o ok. 10-15% w stosunku do 120km/h czyli nie ok 2h a 1,4h - przy tych potokach pasażersko towarowych jakie są na tel linii to nie ma sensu. o 200km/h nawet nie ma sensu gadać - bo jak dodamy dodatkowo jeszcze "sprawy urzędnicze" to taniej będzie wybudować nową linię....

    odpowiedz na ten komentarz

  5. Majk #2123730 | 78.88.*.* 30 lis 2016 06:02

    A o ile sie skroci czas podrozy?

    odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (8)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5